lördag 13 mars 2010

Haha

Det är ROLIGT att läsa bloggar där föräldrarna blir förfärade över att barnen vaknar vid 7, det är ju så tidigt?! Det var nått barn som hade vaknat kl 05:55 och mamman till det här barnet var så trött hela dagen att hon faktiskt inte orkade med att leka med sin bebis. Jag som inte har en sån bebis, HUR lyckas ni söva om ungarna till klockan 09.00? Jag var tvungen läsa inlägget jag skrev igår morse och skrattade nästan högt åt mig själv för det där var ju en lyxnatt jämfört med nätterna vi har haft då Hugo vaknat en gång i kvarten eller halvtimman, vilket han gjort 90% av sina nätter. Vi har varit glada om han sovit till 07.00 nångång, och det är ren och skär lycka att vakna och se att klockan iallafall är över 06.00, då orkar man!

Idag var klockan 05:34 när Hugo valde att ropa på mamma efter typ 3 uppvak vid helt knäppa tider så sömn är inget vi är eller har varit bortskämda med här hemma sen Hugo kom, vilket ni som följt vet, men det är som det är. Borde nog uppskatta dom bra nätterna mer, och ni galna som går i taket om ungarna sover hela natten och väljer att vakna före 6 - ni är kul! (Men vänj er, Bollibompa börjar kl 06.00)

2 kommentarer:

  1. Jag är nog en av dom som kalgar ibland om vincent vakna före 7, vilket händer ibland.. som idag, kvart i fem! Annars sover han ju oftast fån sju till sju men då är de de att ja är van att han sover till sju så klaga nog rätt bra då de bli tidigt! Och du, bolobompa börjar 05.30 på barnkanalen.. de va min räddning i morse så han inte skulle hinna väcka hela burträsk :P

    SvaraRadera
  2. Hah, ja, jag klagar när min kille vaknar kvart i sex. Men jag är gravid så jag skyller på det för jag blir så otroligt tröttoch skulle egentligen kunna sova till tio, vilket hör helt till ovanligheten som icke gravid. Men sen känns det dessutom som en katastrof när man snart väntar unge nr två... Då blir det ju vaka halva nätterna och sen ska man upp... Som du ungefär då, men det är fortfarande omänskligt... Trots att du måste gå igenom det.

    Det är lycka den dagen Hugo kanklara sig uppe på morgonen ensam..

    SvaraRadera