onsdag 7 juli 2010

Onsdagkväll

Jag var tvungen kika i kalendern innan jag postade det här inlägget, vem kommer ihåg veckodagarna?

Ja det är iallafall mitt i veckan nu och jag jobbar inte förrräns lördagnatt, vilket känns skönt, men framöver kommer jag jobba många strönätter = ingen möjlighet till att vila ut mellan nätterna. Det är inte lika kul, men jag får tänka att det ger pengar! Idag var vi driftiga och tog vagnen och vandrade ut till Solbacken för att storhandla. Det var många saker vi inte hade tänkt på innan vi gick ut på den här helvetesutflykten: Hugo hade bara sovit 30 minuter och var konstant övertrött, det var hundra grader ute, vars hade vi tänkt rymma alla kassar? blöjorna? Hugos 8 burkar Profylac? Men det gick iallafall, med matkassarna i vagnen och Hugo på axlarna så var iallafall lilleman nöjd! Näe, han var störtnöjd!

Jag och sambon är trötta nu, så vi slötittar på fotboll och slumrar inte den ena till så gör den andra det. Men det är skönt, att få barn är att dra NER på tempot men samtidigt hålla igång. Ett annat sorts lunk, som givetvis inte passar alla men som är just det, skönt och behagligt.

Då kan jag ju passa på att skriva lite vad våran fina Hugo "kan" vid 15 månaders ålder då! Han kan BUSA!!! Det kan alla barn tänker ni, men den här rackarungen kan det mesta inom busväg. Sen kan han en sak till, och det är han faktiskt bäst på, vad ni än tycker om era egna ungar. Det är att charma människorna runt om honom. Jag vet inte hur många leenden jag får varje dag nu på grund av att Hugo sagt "heeeeeej" till någon. Det är ett konstant hej:ande och jag tror uppriktigt att Hugo gör någons dag varje gång han hälsar från sin vagn under sin lilla keps och med sina stora bruna ögon och sin glada mun! Det kan bli lite tjatigt ibland, men det är ett kärt bekymmer.

Andra ord som Hugo kan då är ju
Hej (sötast)
VOVVE (absoluta favoritordet, han har stenkoll på vovvar!)
Mamma (han ropar på mig hela tiden)
Pappa (not so much)
Boll (nästan lika kul som vovve)
Snutte (det självklara när han vaknar, eller är gosig bara)
Tutte (som ovan)
Lampa (när han ser en..lampa?)
Titta (så fort han vill att vi ska titta dit, vilket är hela tiden nu)
Ja (används flitigt vid frågor om glass, om vi ska gå ut, om han vill bada)
Nej (kommer mest när han inte vill äta maten)
Bompa (Bolibompa..)
Gott (ja, ni fattar)

och säkert massa mer som jag inte kommer på nu för dessa används mest flitigt och då allra mest HEJ som säkert sägs 1000 gånger per dag och vi kallar honom guldfisken ibland för han kan gå runt hörnet bara för att komma tillbaka och säga hej igen. Nu ska jag hoppa ner i soffan igen, imorgon ska jag följa min pappa till stugan igen för imorgon blir det affär! Vi ska möta köparen vid stugan, vidare till banken i Norsjö och sen ska vi bli bjudna på mat på Svansele Vildmarkscamp som köparen äger. Han ska göra våran stuga till ännu ett projekt inom Vildmarkscampen och det känns så himla kul, delvis just för att det är HAN och han är en grym människa på alla vis och sen kommer stugan verkligen användas av långväga gäster (dom har gäster från japan, mexico, usa osv) och det känns häftigt!

Titta vad långt jag skrev. Och inga bilder, trots min fina Xperia går flitigt med kamerablixten här hemma. Imorgon kanske! Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar