torsdag 9 september 2010

Jobb och skola

I början av sommaren var jag skeptisk till mitt nattjobb, det kändes tungt och det kändes inte som att det gav mig någon energi överhuvudtaget, men nu är jag frälst! Jag trivs så gott där, det är härligt att komma in igen och känna att man kan det man gör och att man är omtyckt. Men jag tar mig lite vatten över huvudet, inatt jobbade jag 21-07 och sen fortsatte jag dagen med att inte gå och lägga mig trots att jag steg upp 07 dagen före. Jag gick till skolan och gjorde ett prov istället! Och vet ni vad, det gick super! Vi fick tillbaka 1 av 3 prov som vi har i den här kursen och jag fick ett STARKT mvg. Det är underbart, tror aldrig att jag fått ett sånt solklart mvg förut. Fortsätter jag så här så kan jag få ett mvg i kursen Medicinsk Grund, och det skulle se bra ut!!

Nej vad jag skryter, jag kan berätta lite om Hugo som fortfarande är sjuk, nu har det satt sig i halsen på honom också så han är hes och hostar slem hela tiden.. Han kämpar på, men han blev tydligt påverkad när han var ute och sprang ifrån mamma och pappa.. vi måste nog verkligen vila ut den här förkylningen, tror ni det är lätt med en sån liten buse som Hugo? Tur att vi köpt Astrid Lindgren filmer i massor, Hugo tjatar om "puppi" hela tiden.. Puppi Långstrump.

Nej nu ska jag sova, har varit vaken i snart 38 timmar så det är dags..
Natti!

1 kommentar:

  1. Ida. Tack för att du börjat blogga igen :) Nu har jag ju något mysigt att läsa till frukosten! Och så vansinnigt otroligt roligt att det gick så bra på proven! Du är ju bäst!

    SvaraRadera