torsdag 13 januari 2011

Schnopp

Ja, 1 år, 9 månader och 1 vecka tog det. Han pratar mycket, har alltid varit duktig på det och nu är det hela meningar och flera nya ord per dag. Han tar fasta på ett nytt ord direkt och igår när vi satte på pymmen och nattblöjan så sa jag till honom, som jag sagt säkert varje dag i typ hela hans liv - dra inte i snoppen Hugo. Då tittade han ner på blöjan, öppnade den och sa SCHNOPP. Jaha. Det var det liksom. Nu handlar allt om snoppen. Tills han kommit på ett nytt ord.

Just nu sitter mitt lilla hjärta 1 cm från tvn på sin bobby car och tittar på Pettson & Findus, i sin fina pyjamas. Han är så fin just nu, alldeles tyst och snäll, och nu kanske ni tycker jag var dum men han har en period då han testar sin mamma alldeles förfärligt mycket. Jag får många örfilar, många dörrar smällda, många arga skrik, ingen som helst respekt när jag säger åt honom utan då skallar han mig och slåss för att han blir så SUR! Fast jag vet att det är mamma som gäller ändå, minsta antydan till trötthet eller tårar och han kurar ihop sig hos mig, så jag tror han vågar testa mig just för att jag älskar honom oavsett.

Igår gick jag förresten ifrån min praktik på Operation med FINA betyg. Betyg jag inte ens kände att jag förtjänat, men handledarna var då överens och underlaget för betygen var kanske inte så lätta - hur självständig kan man som elev vara på en Operationsavdelning egentligen? Och jag tror jag har bestämt mig, om dom vill ha mig till sommaren så kommer jag absolut spendera all min tid där då och så länge dom behöver mig. Älskar det där!

Nu ska jag gå och måla med Hugo, då blir han glad!
Ha en bra torsdag allihopa

3 kommentarer:

  1. Schnopp! Klockrent! Han kan ju få sitta och prata med min treåring som brukar hålla utläggningar om att hon har snippa och pappa snopp. Och det berättar hon givetvis helst på affären eller nån annanstans där det finns mycket folk.

    Tänk så dum du är som tycker det är skönt när han är snäll och tyst. Så tänker aldrig jag ;-)

    SvaraRadera
  2. Hugo och Micko verkar lite lika på den fronten. Micko blir super sur på mig med och slåss, men vill som sagt komma varje gång han gjort sig illa eller nåt =)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att praktiken gått så bra Ida! Du är duktig du som klarar av allt som du gör. Jag klarar inte ens av att bli av med detta virus och gå till jobbet. Men det har sina fördelar det med, för nu hinner jag läsa igenom mina vänners liv där hemma, och det känns minst lika viktigt!

    Hoppas ni mår bra! Jag tänker på er! Kramar i massor

    SvaraRadera