måndag 27 februari 2012

Är så trött

Ögonen går nästan i kors, men Hugo vandrar upp och ner ur sin säng. Det är så mycket som har blivit jobbigt för honom just nu, sömnen, maten och gränsprövandet. Allt har som tagits till en ny nivå och jag vill inte kalla det trots utan mer ett test av självbestämmande. Mat äter han i princip inte alls längre, frukost går bra och ibland lunch. Han vill inte ens smaka på saker och håller ofta för näsan när något luktar annorlunda.. Enormt påfrestande. Och som ni fattat är det här med sömnen ännu jobbigare, fast han inte alls ställer till med ett spektakel som vid matsituationer. Jag vill ju bara han ska kunna sova utan att behöva gå upp och testa, se om vi är vakna, vad vi gör och om vi sover så blir han typ stressad och springer upp och ner tills iallafall jag ligger vaken (som nu, bloggar och kikar på tv med ett väldigt trött öga). Jag är superkänslig när det kommer till sömn, har ju blivit den av mig och Crille som vaknar av minsta lilla och kan inte somna om. Jag har inga problem med att natta om honom en gång om natten, om jag visste att det stannade vid det. Sen på morgnarna har Hugo börjat stiga upp oftast före sex igen och tjata tjata tjata om att vi ska gå upp men seriöst så orkar jag inte.. Jag behöver sova, ännu mer när jag är gravid och har ont hela dagarna och tänk om det gick att förklara för den rackarungen.

Idag har vi iallafall haft det mysigt, vädret har varit helt underbart och trots att jag önskar vår NU så nöjer jag mig med det lilla jag får.. Blev många timmar utelek före lunch, fast jag fick ligga i sängen i ett solbadande sovrum med en ny bok och halvslumra, och sen kom svärmor för att hämta upp mig för lite konkursutförsäljning. Köpte helt säkert mammakläder för ett värde av 3000kr och bebissaker för 1000 - betalade ynkliga 250kr. Nu har jag massa gosiga mjukisbyxor och tröjor som inte någonstans trycker åt eller skär in.. Underbart! Sen blev vi bjudna på god middag och efterrätt hos svärmor och svärfar och vi var hemma just i tid till Så ska det låta. En mycket bra dag! Jag kan bara hoppas jag får sova snart för imorgon får vi besök av finaste emelie <3 som vi inte sett på länge.

Annars så vill jag bara säga att efter den här graviditeten och föräldraledigheten ska jag hålla mig så långt ifrån Försäkringskassan som jag bara kan. Att bli sjuk eller oförmögen att arbeta är inte enkelt i Sverige just nu och det känns som jag kommer få ett magsår innan jag hunnit få besked om min sjukpenning är godkänd eller ej. Allt tar sån tid!!?

Hur som helst, godnatt <3


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar